Doorgaan naar hoofdcontent

Dag 8 + 9 / 7 & 8 september

En toen was de dag alweer aangebroken dat we ‘s avonds terug vlogen naar Nederland. We moesten voor 11 uur uitchecken bij de Airbnb. Gelukkig kregen we de mogelijkheid om de koffers in de hal te kunnen stallen, konden wij nog even een stukje Brooklyn verkennen. We hadden de koffers de dag van te voren al zo goed als ingepakt, alleen de laatste toiletspullen en dergelijke moesten we nog inpakken. Dit hebben we gedaan, daarna de afwas nog even gedaan nadat we ontbeten hadden. Via de chat van Airbnb nog even nagevraagd wat we moesten doen met de lege frisdankflessen en limonadeflessen, zodat deze goed werden gescheiden. Nadat we alles opgeruimd hadden en een beetje hadden schoongemaakt (hoefde niet, maar voelt toch een beetje raar om niet te doen, dus we hebben toch even een doekje over de tafel en dergelijke gehaald) waren we klaar om de koffers dicht te doen en te wegen. We zaten gelukkig nog niet aan het maximale gewicht, dit kwam goed uit want ik wilde nog even bij de target langs en er zat ook een Bath and Body Works bij het winkelcentrum waar de target zat, heel vervelend natuurlijk. We hebben alles nog een keer nagekeken of we echt niks vergeten waren en toen hebben we de deur achter ons dichtgetrokken. De koffers in de hal neergezet en we gingen op pad.

We hebben de metro richting Lafayette avenue genomen. Hier zijn we uitgestapt en vanaf het metrostation was het nog een tien minuutjes lopen naar de Target. Weer een heel ander deel van de stad, het gedeelte van Brooklyn waar wij verbleven was een beetje leeg en af en toe een beetje armoedig aandeed was het hier juist heel netjes en vrolijk. (Onze Airbnb zat daarentegen juist wel in een mooi pand, waar je aan kon zien dat de eigenaren het huis goed onderhouden) Was leuk om ook even in dit gedeelte van Brooklyn te lopen. Eenmaal bij het winkelcentrum aangekomen zijn we naar de Target gegaan, hier nog wat dingetjes ingeslagen waaronder paracetamol en nyquill (erg goed spul als je je ziek voelt en je vooral ‘s nachts last hebt, wanneer ik zo’n pil neem slaap ik een goede nacht en wordt ik de volgende ochtend beter wakker), een fles ranch (altijd erg lekker!) en nog wat oreo smaken die we niet in Nederland hebben. Daarna nog even bij de Bath and Body Works gekeken, en het bleef niet bij kijken natuurlijk.. Ik had die ochtend al gezien dat ik nog een mailtje had met nieuwe aanbiedingen die ik niet kon weerstaan. Dus zo werd de koffer nog een beetje gevuld, met heel vervelende dingen 😉. Na het winkelen hebben we gegeten bij Buffalo Wild Wings, ook weer erg lekker en de lunch aanbiedingen waren erg goedkoop. Ik had 10 boneless wings, patat en drinken voor $12, Marcel had 10 gewone wings, patat en drinken voor $14 dollar. Super goedkoop dus, en ook super lekker. Heel vervelende laatste maaltijd in de Verenigde Staten natuurlijk. Na het eten was het weer tijd om terug naar de Airbnb te gaan en onze koffers op te halen.

Toen we de koffers opgehaald hadden konden we weer richting de metro, we moesten nog wat geld op de metrokaart zetten om nog een ritje te doen. We hadden 1 overstap en toen werd ineens omgeroepen dat we alsnog nog een keer overstappen moesten en dat er een nieuwe metro ons naar Howard Beach zou brengen. Hier moesten we nog even op wachten. Op Howard Beach moesten we nog een keer extra geld op de metrokaart zetten om met de Airtrain naar de vertrekhallen te gaan. We moesten weer naar vertrekhal 4, we kwamen ook aan bij aankomsthal 4. Met de Airtrain ben je er zomaar, vanuit daar richting de vertrekhal. Eerst even kijken waar we de koffers af moesten geven, stond totaal geen rij dus dat begon goed, een vriendelijke medewerker maakte de lijnen al los zodat we gelijk vooraan stonden. We gingen beide bij een andere balie onze koffers afgeven. Ik was binnen een paar minuten klaar. De medewerker die ons snel door liet keek me verbaasd aan en zei ‘that was quick!’ En dat was het ook, vooral omdat ik daarna nog bijna 10 minuten op Marcel heb moeten wachten. Toen konden we de rij voor security en paspoortcontrole in, hier stond op een scherm dat er rekening moest worden gehouden met een wachttijd van 35 - 40 minuten, en dat klopte wel redelijk. De paspoortcontrole ging super snel. De security was weer veel strikter dan in Amsterdam. Schoenen moesten uit, alle apparaten groter dan je smartphone moesten uit je tas gehaald worden en riemen moesten af. Heel verschil met Amsterdam weer, gelukkig ging alles weer voorspoedig en weer heeft er niemand naar mijn medicatie gekeken of de verklaring. Achteraf gezien had ik het zo goed niet kunnen doen, maar dan zul je natuurlijk net zien dat je dan wel gecontroleerd wordt. Alleen nu vond ik het vrij frustrerend dat ik zoveel moeite had gedaan om alles op orde te krijgen en dan kijkt er niet eens iemand naar, beetje jammer dan.

We hadden nog iets van twee uur tijd voordat onze vlucht om half zeven zou vertrekken. We hebben nog even wat te drinken gehaald en zijn toen naar de gate gelopen. Hier zagen we nog een Jambo Juice, dus nog een smoothie gehaald. Altijd weer een verrassing hoe ze je naam gaan schrijven en we hebben er weer een mooie alternatieve naam voor Chantal bij 😉. Uiteindelijk ging de tijd vrij snel voorbij en voor we het wisten konden we alweer gaan boarden. Ook deze keer zaten we weer in de middelste rij, en helaas ook weer twee mensen naast ons. Toch jammer want ik heb elke keer moeten vechten om ook eens gebruik te maken van de armleuning om toch een beetje comfortabel te kunnen zitten. Altijd leuk, not.. Het eten deze vlucht was niet aan mij besteed, beide gerechten bevatten kaas. Ik heb de tray wel gekregen met de salade, een broodje en toetje erop. De salade bestond uit een blikje mais en één blaadje sla 😅. Het toetje daarentegen was wel erg lekker, een soort cheesecake met een soort bastognekoekjes bodem en een soort karamelsaus. Niet veel later kregen we nog een koekje en kort daarna gingen de lichten uit omdat het natuurlijk een nachtvlucht was. Geslapen heb ik niet echt helaas, beetje half slapen. Heb je net niks aan dus. Maar goed, uiteindelijk kwamen we rond acht uur Nederlandse tijd aan op Schiphol. Daarna moesten we leek het vanaf de andere kant van Amsterdam taxiën naar de gate, zo lang duurde het. Het vliegtuig uit en paspoortcontrole ging vrij snel en toen op naar de bagageband. Hier hebben we nog een behoorlijke tijd moeten wachten. Doordat wij zo snel overal doorheen waren, waren de koffers nog niet gelost van het vliegtuig. Dus na een poos wachten kwam eindelijk de mededeling dat de eerste koffers op de band zouden komen. En we hadden veel geluk want de derde koffer was onze eerste koffer al en drie of vier later was onze tweede koffer er ook al. Helemaal top dus! Nog even langs de AH to go en toen met de bus weer terug naar de parkeergarage. Na zo’n twee uur in de auto waren we weer terug in Groningen en zat de reis er echt op.

De vakantie is echt voorbij gevlogen, we hebben zoveel mooie dingen gezien en gedaan en ik had zeker wel langer willen blijven. Ik denk dan ook dat dit niet mijn laatste reis naar New York zal zijn, de stad blijft mij trekken. Dus wie weet, tot ooit New York!

Populaire posts van deze blog

Dag 1 / 31 augustus

We begonnen vandaag de dag rond een uur of 9. Beide behoorlijk goed geslapen, dus dat scheelt altijd een hoop. Ik ben begonnen met de verzorging van m’n wond en Marcel is eerst gaan douchen. Nadat ik klaar was met het verzorgen van de wond hebben we onze ontbijtjes opgegeten, we hadden gisteravond al vast wat voor vanochtend opgehaald. Yoghurt met muesli, deze was erg lekker en vulde ook prima. Daarna ons eerst klaar gemaakt en weer naar de supermarkt gegaan, we hadden gisteren niet zoveel puf meer dus hadden alleen wat voor ontbijt opgehaald en wat te drinken.               Vanmorgen hebben we wat meer dingen gekocht, we hebben bij de AirBnb geluncht, we hadden broodjes en vleeswaren/kaas gehaald. Ik blijf me altijd verbazen over de grote hoeveelheden vleeswaren er in zo’n verpakking zit en hoeveel plakjes een servingsize zijn. Nadat we terug waren van boodschappen doen was het zo goed als 12 uur en dus hebben we onze broodjes opgegeten en ons verder klaargemaakt. Voor vandaag stonden

Dag 5 / 4 september.

De wekker stond voor vanmorgen weer wat vroeger. We wilden rond half elf bij het metrostation zijn dus moesten rond kwart voor tien onderweg zijn naar de metro in de buurt van de Airbnb. We hadden echt net met een minuut de metro gemist die we wilden halen, maar gelukkig rijden de metro’s best vaak dus hoefden niet heel lang te wachten op de volgende. We hadden geluk en hoefden deze keer ook helemaal niet over te stappen. We zijn bij Penn Station uitgestapt, hierna was het nog een twintig minuten lopen tot we bij pier 78 waren aan de westkant van Manhattan bij het water. Het bedrijf heette Big City Tourism, ze zeiden tijdens de tour dat ze nog maar een paar weken actief waren. Met de Sightseeing passes was deze tour inbegrepen, het heette Freedom Liberty Boat tour. De eerste boattour vertrok rond elf uur, deze wilden we graag halen omdat we hoopten dat het dan nog niet zo druk was en dat was gelukkig ook zo. We stonden vrijwel vooraan in de rij om de boot op te gaan, het scheelde natu