Doorgaan naar hoofdcontent

Dag 6 / 5 september

Vandaag begon de dag voor mij wat rommelig en gehaast.. Ik ben door mijn wekker heen geslapen waardoor Marcel mij een half uur later dan ik origineel gepland had om kwart over negen maar wakker had gemaakt. Hierdoor moest ik me wat haasten omdat we toch wel voor een bepaald tijdstip weg moesten in verband met de Yankees game om 1:10. Voordat we bij het stadion zouden zijn duurde het nog wel een dik uur. En je wil toch wel minstens een uur voor aanvang aanwezig zijn. Uiteindelijk was ik rond kwart voor 10 klaar, want naast me gewoon klaarmaken moest ik de wond ook nog verzorgen, die had ik gisteren even overgeslagen toen ik me niet lekker voelde met erge hoofdpijn. Dus die moest echt gedaan worden. Maar in een half uur had ik alles gedaan en ontbeten. Snel richting het station en eigenlijk was de metro er vrijwel gelijk. We hadden 1 overstap, daar moesten we nog wel even op de volgende metro wachten. Deze metro ging rechtstreeks naar het Yankees stadion. Nou dat hebben we geweten, wat een drukte in de metro met allemaal Yankees fans. Zowel op het platform al, als in de trein dus lekker als sardientjes op elkaar gedrukt een half uur met de metro, top! Uiteindelijk waren we rond 12 uur aangekomen bij het stadion, ook hier was het weer een drukte van jewelste. Het is vandaag een nationale feestdag hier in de VS, namelijk Labor day. De meeste mensen zijn dus vrij en hadden allemaal hetzelfde plan, naar een honkbalwedstrijd. Eerst zijn we op zoek gegaan naar de juiste ingang, kaartjes hadden we al klaarstaan op de telefoon. Gelukkig ging dit vrij vlot allemaal. Toen zijn we eerst richting de Yankees shop gegaan, het is traditie om van elke wedstrijd waar te tot nog toe zijn geweest een baseball te kopen. Dus ook hier hebben we weer een baseball gekocht. Ik had toen we in het stadium stonden al gezien dat we weer volop in de zon zouden zitten. Gisteren had ik een flinke hoofdpijnaanval en ik denk dat de zon daar een rol in gespeeld heeft. Ik heb daarom maar een pet gekocht in de shop, leuk als souvenir en handig tijdens de wedstrijd en het hopelijk voorkomen van een zelfde hoofdpijnaanval als de avond van te voren. De Yankees hadden de afgelopen wedstrijden meer verloren dan gewonnen dus we waren erg benieuwd wat ze vandaag gingen doen. We hadden ook deze keer weer mooi zicht op het veld. En we hadden ook geluk, we hebben 3 homeruns van de Yankees gezien en 1 homerun van de Minnesota twins. Eindstand van de wedstrijd was een 5-2 winst van de Yankees, dus ook daarmee weer geluk gehad! Vrijdag al een mooie wedstrijd gezien die in winst eindigde voor de Mets en dan vandaag ook nog een wedstrijd die in winst eindigde voor de Yankees. 








De wedstrijd duurde 3 uren en rond een uur of vier stonden we weer buiten het stadion en wat een chaos qua mensen. Allemaal mensen die met de metro wilden, we stonden op het platform en we konden er echt net op. Toen de eerste metro kwam hebben we die aan ons voorbij laten gaan, die zat al prop en prop vol. De volgende metro stonden we vrij vooraan waardoor ik zelfs een zitplaats heb kunnen bemachtigen. We waren onderweg naar Outback Steakhouse op 60 W en 23rd street voor een vroeg diner. We hadden namelijk voor de avond een ander leuk iets op het programma staan, daarover straks meer. We moesten 1 keer overstappen met de metro op een andere lijn, hiervoor moesten we het metrostation uit en een aantal blocks later weer naar beneden. Dit ging allemaal vrij vlot, maar wat is het beneden bij de metro’s belachelijk warm. Je zweet behoorlijk hierdoor, gelukkig zie je dat iedereen hier last van heeft en je niet de enige bent 😉). Toch altijd een geruststelling haha. We zaten nog vrij vol van de lunch en milkshake in het stadion dus we hebben bij de Outback Steakhouse alleen een main gerecht besteld en die gedeeld en ik zat me daarna toch een partij vol. 



Toen moesten we nog een beetje tijd verdrijven voor dat we naar het volgende onderdeel van onze programma gingen. We zijn even bij de Best Buy en de Old Navy naar binnen gelopen, met lege handen weer naar buiten, dus dat ging goed. Toen hebben we buiten nog even op een bankje gezeten. Uiteindelijk zijn we rond twintig voor 7 gaan lopen, we gingen namelijk naar een Jazz club. Deze club had meerde shows op een avond en Marcel had gereserveerd voor een show om half 8, het werd aangeraden om een half uur eerder aanwezig te zijn zodat je de beste plekken kon bemachtigen. Vanaf waar we ons bevonden was het zo’n 20 minuten lopen dus we kwamen uiteindelijk echt rond 7 uur aan. We kwamen binnen in een echt New Yorkse kleine Jazz club genaamd Smalls. Hiervoor moest je een plek reserveren en betalen en het was verplicht in ieder geval 1 consumptie te nemen. Uiteindelijk hebben we twee drankjes gedronken en toen zat na een uur de show er alweer op. Het was echt een hele leuke ervaring, heel leuk om te doen en echt iets wat je niet iedere toerist ziet doen en toch echt iets wat bij New York hoort. Aanrader dus!






Uiteindelijk zijn we toen weer naar een metro station in de buurt gelopen, na 20 minuten met de metro waren we weer aangekomen op het metro station bij de Airbnb. Rond een uur of half tien waren we weer thuis en zit ik nu dus deze blog te schrijven. Ik ga zo nog even mijn haar wassen en daarna maar niet te laat op bed. Voor morgen moeten we er weer vroeg uit. Ik heb me namelijk deze vakantie nog lang in kunnen houden maar morgen mag ik eindelijk los en gaan we naar The Mills at Jersey Gardens, een winkelcentrum. Ik vind het altijd erg leuk om te shoppen dus morgen mag/kan ik eindelijk los. Ben heel benieuwd!

Veel liefs uit New York.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 / 31 augustus

We begonnen vandaag de dag rond een uur of 9. Beide behoorlijk goed geslapen, dus dat scheelt altijd een hoop. Ik ben begonnen met de verzorging van m’n wond en Marcel is eerst gaan douchen. Nadat ik klaar was met het verzorgen van de wond hebben we onze ontbijtjes opgegeten, we hadden gisteravond al vast wat voor vanochtend opgehaald. Yoghurt met muesli, deze was erg lekker en vulde ook prima. Daarna ons eerst klaar gemaakt en weer naar de supermarkt gegaan, we hadden gisteren niet zoveel puf meer dus hadden alleen wat voor ontbijt opgehaald en wat te drinken.               Vanmorgen hebben we wat meer dingen gekocht, we hebben bij de AirBnb geluncht, we hadden broodjes en vleeswaren/kaas gehaald. Ik blijf me altijd verbazen over de grote hoeveelheden vleeswaren er in zo’n verpakking zit en hoeveel plakjes een servingsize zijn. Nadat we terug waren van boodschappen doen was het zo goed als 12 uur en dus hebben we onze broodjes opgegeten en ons verder klaargemaakt. Voor vandaag stonden

Dag 5 / 4 september.

 De wekker stond voor vanmorgen weer wat vroeger. We wilden rond half elf bij het metrostation zijn dus moesten rond kwart voor tien onderweg zijn naar de metro in de buurt van de Airbnb. We hadden echt net met een minuut de metro gemist die we wilden halen, maar gelukkig rijden de metro’s best vaak dus hoefden niet heel lang te wachten op de volgende. We hadden geluk en hoefden deze keer ook helemaal niet over te stappen. We zijn bij Penn Station uitgestapt, hierna was het nog een twintig minuten lopen tot we bij pier 78 waren aan de westkant van Manhattan bij het water. Het bedrijf heette Big City Tourism, ze zeiden tijdens de tour dat ze nog maar een paar weken actief waren. Met de Sightseeing passes was deze tour inbegrepen, het heette Freedom Liberty Boat tour. De eerste boattour vertrok rond elf uur, deze wilden we graag halen omdat we hoopten dat het dan nog niet zo druk was en dat was gelukkig ook zo. We stonden vrijwel vooraan in de rij om de boot op te gaan, het scheelde natu

Dag 8 + 9 / 7 & 8 september

En toen was de dag alweer aangebroken dat we ‘s avonds terug vlogen naar Nederland. We moesten voor 11 uur uitchecken bij de Airbnb. Gelukkig kregen we de mogelijkheid om de koffers in de hal te kunnen stallen, konden wij nog even een stukje Brooklyn verkennen. We hadden de koffers de dag van te voren al zo goed als ingepakt, alleen de laatste toiletspullen en dergelijke moesten we nog inpakken. Dit hebben we gedaan, daarna de afwas nog even gedaan nadat we ontbeten hadden. Via de chat van Airbnb nog even nagevraagd wat we moesten doen met de lege frisdankflessen en limonadeflessen, zodat deze goed werden gescheiden. Nadat we alles opgeruimd hadden en een beetje hadden schoongemaakt (hoefde niet, maar voelt toch een beetje raar om niet te doen, dus we hebben toch even een doekje over de tafel en dergelijke gehaald) waren we klaar om de koffers dicht te doen en te wegen. We zaten gelukkig nog niet aan het maximale gewicht, dit kwam goed uit want ik wilde nog even bij de target langs en