Doorgaan naar hoofdcontent

Voorbereidingen

 Nu de reis steeds dichter bij komt ben ik steeds meer bezig met de voorbereidingen. Omdat ik op het moment nog behoorlijk wat medicatie slik was het voor mij van belang om goede handbagage te hebben waarin ik dit goed kan bewaren tijdens de vlucht. We hebben ervoor gekozen om de heenweg te reizen met 1 koffer in het ruim en verder handbagage en voor de terugvlucht hebben we twee koffers voor in het ruim en daarnaast natuurlijk de handbagage. Ik heb van mijn ouders een mooie handbagage koffer met daarbij een tas gekregen, in deze tas kan ik mijn medicatie goed kwijt en daarnaast de andere belangrijke dingen zodat ik die tijdens de vlucht allemaal bij de hand heb. De medicatie moet in de originele verpakking vervoerd worden en dit zorgt er dus voor dat ik niet van te voren al een medicatiedoosje kan klaarmaken en dit dus ter plekke in het vliegtuig of eventueel bij de gate pas in een medicatiedoosje kan doen voor tijdens de vlucht. Ook zorgt dat er voor dat het heel wat meer ruimte inneemt dan wanneer het in een medicijndoosje zit, sommige verpakkingen zijn absurd groot voor de inhoud.. 

Daarnaast vind ik het altijd fijn om wat eten, oordopjes (zowel voor muziek als aparte oordoppen voor tijdens het opstijgen en landen van het vliegtuig, mijn oren gaan altijd ontzettend dicht zitten), een koptelefoon met draad voor de in flight entertainment, een waterfles om na de security te vullen met water, mijn iPad en een boek mee te hebben. Dit kan allemaal mooi in de rugzak zodat ik niet continu iets uit mijn koffer nodig ga hebben die in het bagagerek boven de stoelen zit.

Zijn ze niet prachtig? De tas heeft een hele mooie groene kleur, met een gloed die in de zon heel mooi kleurt. De koffer is grijs/groenig. Beide passen dan ook super mooi bij elkaar! Ik ben er echt heel erg blij mee! Bedankt heit en mem!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1 / 31 augustus

We begonnen vandaag de dag rond een uur of 9. Beide behoorlijk goed geslapen, dus dat scheelt altijd een hoop. Ik ben begonnen met de verzorging van m’n wond en Marcel is eerst gaan douchen. Nadat ik klaar was met het verzorgen van de wond hebben we onze ontbijtjes opgegeten, we hadden gisteravond al vast wat voor vanochtend opgehaald. Yoghurt met muesli, deze was erg lekker en vulde ook prima. Daarna ons eerst klaar gemaakt en weer naar de supermarkt gegaan, we hadden gisteren niet zoveel puf meer dus hadden alleen wat voor ontbijt opgehaald en wat te drinken.               Vanmorgen hebben we wat meer dingen gekocht, we hebben bij de AirBnb geluncht, we hadden broodjes en vleeswaren/kaas gehaald. Ik blijf me altijd verbazen over de grote hoeveelheden vleeswaren er in zo’n verpakking zit en hoeveel plakjes een servingsize zijn. Nadat we terug waren van boodschappen doen was het zo goed als 12 uur en dus hebben we onze broodjes opgegeten en ons verder klaargemaakt. Voor vandaag stonden

Dag 5 / 4 september.

 De wekker stond voor vanmorgen weer wat vroeger. We wilden rond half elf bij het metrostation zijn dus moesten rond kwart voor tien onderweg zijn naar de metro in de buurt van de Airbnb. We hadden echt net met een minuut de metro gemist die we wilden halen, maar gelukkig rijden de metro’s best vaak dus hoefden niet heel lang te wachten op de volgende. We hadden geluk en hoefden deze keer ook helemaal niet over te stappen. We zijn bij Penn Station uitgestapt, hierna was het nog een twintig minuten lopen tot we bij pier 78 waren aan de westkant van Manhattan bij het water. Het bedrijf heette Big City Tourism, ze zeiden tijdens de tour dat ze nog maar een paar weken actief waren. Met de Sightseeing passes was deze tour inbegrepen, het heette Freedom Liberty Boat tour. De eerste boattour vertrok rond elf uur, deze wilden we graag halen omdat we hoopten dat het dan nog niet zo druk was en dat was gelukkig ook zo. We stonden vrijwel vooraan in de rij om de boot op te gaan, het scheelde natu

Dag 8 + 9 / 7 & 8 september

En toen was de dag alweer aangebroken dat we ‘s avonds terug vlogen naar Nederland. We moesten voor 11 uur uitchecken bij de Airbnb. Gelukkig kregen we de mogelijkheid om de koffers in de hal te kunnen stallen, konden wij nog even een stukje Brooklyn verkennen. We hadden de koffers de dag van te voren al zo goed als ingepakt, alleen de laatste toiletspullen en dergelijke moesten we nog inpakken. Dit hebben we gedaan, daarna de afwas nog even gedaan nadat we ontbeten hadden. Via de chat van Airbnb nog even nagevraagd wat we moesten doen met de lege frisdankflessen en limonadeflessen, zodat deze goed werden gescheiden. Nadat we alles opgeruimd hadden en een beetje hadden schoongemaakt (hoefde niet, maar voelt toch een beetje raar om niet te doen, dus we hebben toch even een doekje over de tafel en dergelijke gehaald) waren we klaar om de koffers dicht te doen en te wegen. We zaten gelukkig nog niet aan het maximale gewicht, dit kwam goed uit want ik wilde nog even bij de target langs en